Strul tidsbokn. ögonläkaren, Aprilväder m.m.

Idag känns det som April-väder...

På morgonen mulet..sedan solen försökte skina...sedan snöblandat regn,
och nu skiner solen så fint...

Men vi är ju snart inne i Mars månad..den första vår-månaden..och det är så skönt att veta att ljuvliga tider väntar snart....våren är så efterlängtad.



Igår skulle jag till ögonläkaren för undersökning inför min Grå-starroperation.

och efter att behöva vakna tidigare än vanligt och sovit dåligt klarade jag i alla fall resan dit som tog ca 1 och en halv timme

Lite jobbigt då jag har problem med panikångest när jag ska åka långt och till främmande platser....så det blev ett litet piller innan :-)

Men när jag kom till mottagningen så sa receptionisten att läkaren inte var där och att jag hade tid ett par dagar innan

Men jag hade papper / bevis på att det var i går som jag skulle komma, så det var de som strulat med tiden.
Så jag fick en ny tid i slutet av Mars istället...

Men usch, jag kände mig ganska sur över att behöva åka dit i onödan, och jag kunde åtminstone fått en liten ursäckt...

Får hoppas att inte fler saker strular där....det räcker ju med oron jag redan har inför starr-operationen.....
det känns ju så viktigt att känna förtroende och känna sig trygg...

Önskar er alla en fin helg och hoppas solen lyser på er också

Och så blev det en liten fantasibild..kan ju inte låta bli :-)


Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej, Inger!

Det är uppenbart att du måste ringa någon vecka innan, för att kontrollera din tid hos läkaren. Inte mycket som fungerar i dag med alla neddragninger som görs och tekniken fallerar ju stup i kvarten.

Många är ju sjuka nu och även läkare kan blir det. Ursäkter verkar vara ett begrepp som inte längre existerar inom något område, tyvärr. Alla begår vi misstag och i detta fallet hde dom strulat till det och då är ju en ursäkt på sin plats.

Men att du ska behöva vänta en hel månad låter som en lång tid och kanske du kan säga till dom att höra av sig vid en ev. avbeställd tid så att detta blir gjort någon gång innan det börjar gå för långt!

Lycka till!

Kram, Agneta

2012-02-25 @ 16:32:37
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: annette

Nej fy sjutton så dåligt skött av mottagningen, först fel tid och sedan ingen ny tid förrän i slutet av mars, skall Du definitivt inte acceptera, ring på måndag. Föstår att det var tufft att ta sig dit och tufft blir det att ringa, men så här får det inte gå till. Och ingen ursäkt!!!

Kramen!

annette

2012-02-25 @ 17:12:26
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: soffie

vilken fin bild , hoppas det ordnar sig nu för dej ,usch att du får sån panikångest å va dåligt av dem att de inte kunde kolla dej då du ändå var där! kramen

2012-02-25 @ 21:13:41
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Jättefin bild du gjort, ser nästen virkat ut. Snyggt är det.

Hoppas det ordnar sig framöver med din ögon operation.

Ha en fortsatt bra helg

kram

2012-02-25 @ 23:10:38
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det är nog säkrast att ringa innan läkar-besöket för att vara säker på att det är rätt datum och tid jag har på kallelsen / papperet



fast å andra sidan...så är det kanske bra att min starr-operation blir lite uppskjuten bl.a. på grund av alla influensor som går nu

det är ju inte så kul om man blev sjuk just efter ögon-operationen...



Men det var inte kul att åka till läkar-besöket denna långa väg för ingenting....och jag kunde faktiskt fått en liten ursäckt,

eftersom det var ju deras fel..förväxlingen av datum



som tur är så ser jag inte så dåligt så att operationen är akut,

men det är klart det skulle vara skönt att få den gjord och slippa mina synproblem



jo, det är jobbigt med panikångesten jag lätt får, som begränsar mig ganska mycket.

Men det är väl sviter efter allt som har hänt...antar jag...



Tack mina vänner för alla kommentarer och kramar tillbaks

2012-02-25 @ 23:28:10
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Margit

Förstår att det INTE kändes kul...när du fått tid.och det var fel ändå..OCH att dom inte ens bad om ursäkt!! Det kunde dom åtminstone gjort!!!

Täner på dej!!!

Kram!!! Önskar dej en fin söndag!!!!

2012-02-26 @ 00:27:37
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Ankii

Men då, bad de inte äns om ursäkt när de lurat dit dig i onödan:( de var dåligt, mycket dåligt.



Hoppas allt går bra med din operation.

Kramiz o ha en skön söndag

2012-02-26 @ 01:18:56
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Pinglan

Vad tråkigt att du fick åka den långa resan i onödan och dessutom bli så nonchalant bemött utan en ursäkt tillbaka. Det kommer säkert gå bättre nästa gång. (Fast du kan ju höra av dig för säkerhets skull innan till mottagningen att tid och datum verkligen stämmer).



Önskar dig en riktigt skön och härlig söndag. Ha det så gott.



PS: Kul att du hittade till min blogg!

2012-02-26 @ 05:22:48
URL: http://finnishsteel.wordpress.com
Postat av: Sylvia

Men så tråkigt att du fick åka förgäves och så lång resväg för dig. Så dåligt att du inte fick ens en ursäkt. Nu klarar du dig ju skapligt med synen du har ett tag till. Det kan bli ett återbud som du kan hoppa in på. Det ska säkert bli bra till slut för dig.

Önskar dig en skön söndag!

Kram Sylvia

2012-02-26 @ 10:34:03
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Gunnel

Dålig stil tycker jag. Först och främst skulle du klart ha en ursäkt och sen få en ny tid väldigt snabbt.

2012-02-26 @ 12:06:46
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Veiken

Alltså, jag blir så arg när patienter blir hanterade på det viset. Det spelar ingen roll med nerdragningar och annat. Man ska baske mig vara trevlig och hjälpa till när man har gjort fel. Kramar om dig!

2012-02-26 @ 20:34:20
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Nej det var inte kul att åka denna långa väg och bara få veta att jag fått fel tid och dag, och inte ens får en ursäckt.

jag får nog ringa och kolla innan jag ska dit på en nya dagen och tiden jag fick



Jo, jag klarar mig med synen än så länge, men blir det sämre så blir det inte roligt....

Min mamma hade grå starr men hon vågade inte operera sig, men så hade hon stora problem...och speciellt de sista åren...

Så det är nog bäst jag opererar mina ögon så jag bl.a. kan fortsätta att sitta framför min dator och kommunicera med er mina kära vänner.

Ögonen är ju så viktiga....



Ha det så gott mina goa vänner och stora kramar tillbaks

2012-02-26 @ 21:20:43
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: annemon

Fin bild. Vad tråkigt att det blev sånt strul med tiden och att du fick åka i onödan, dåligt att dom inte bad om ursäkt heller. jag hoppas verkligen att det ordnar sig på bästa sätt för dig.

Kramen

2012-02-26 @ 21:43:26
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: wiper

Det börjar kännas vårigt här också. Vilken fin grafik du gjort. Vad tråkigt att du fått åka till läkaren i onödan och dom strulat till det så. Man är ju som du säger orolig när man skall göra ingrepp och vill känna sig trygg. Tråkigt att dom inte bad om ursäkt sånt hör till



Ha en fin början på veckan

varm kram

2012-02-27 @ 08:18:01
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Du menar inte att du fick åka så långt för att komma dit och endast fick svar att din tid var för ett par dagar sedan. Var glad att du inte fick betala för utebliven tid, många kan vara envisa med att det är patienten som sett fel på bokad tid. Var jag förstår hade du papper med dig på din bokade tid, tur var väl det för annars hade det kanske blivit som jag skrev. Man får som bekant betala för tiden man inte kommer på. Om det varit jag hade jag blivit riktigt irriterad och inte en ursäkt fick du heller. Dessa inrättningar förstås. Var det så svårt att klämma fram denna ursäkt, men det var väl retfullt kanske att dom gjort fel.



Kram

2012-02-27 @ 10:39:19
URL: http://enstrimmaljus.blogspot.com/
Postat av: Erika

Glömmer ofta kommentera din bild. Den är så fin.

2012-02-27 @ 10:40:11
URL: http://enstrimmaljus.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Hoppas det inte blir något mera strul vid nästa besök,

och som sagt det är nog bäst att ringa innan och få tiden bekräftad, trots att jag har den på papper.

Och hur man bli bemött...även i receptionen..

har ju också betydelse för ens förtroende och att man känner sig trygg

Det är nog nervöst ändå inför starr-operationen...



och jo, Erika, hoppas det inte kommer en räkning på den tid som de hade att jag skulle varit där ett par dagar tidigare

Jag påpekade även det för receptionisten....och som tur är så tog jag med mig papperet på den bokade tiden

Det är nog bäst att alltid göra så.



Kul att ni gillar min lilla bild och tack för alla kommentarer och önskar er alla en fin ny vecka som startat

Kram

2012-02-27 @ 13:14:49
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

vad arg jag blir när jag hör det där. De kan göra som de vill men nådans om man själv inte kommer. Då får man minsann betala men du fick inte ens en ursäkt. Är det en konstnär i den? Vackert sammansatt var det

ha en fin måndag

2012-02-27 @ 13:37:59
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, jag tycker att jag borde fått en ursäckt...

och det verkade som om receptionisten ville få det till att det var mitt fel...att jag eventuellt ringt och ändrat tid,

vilket jag inte gjort, och tur att jag hade papperet med mig, som hon tog kopia av i alla fall

Kul att du gillar min lilla bild

kram

2012-02-27 @ 22:37:55
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0