Skönhetsmedel / vatten + vackert vinterlandskap


Satt nyss och lekte lite i mitt grafikprogram och gjorde denna lilla bild.

Jag har inte gjort så mycket bilder den sista tiden då jag inte kännt mig riktigt i form och lite splittrad p.g.a vissa orsaker..
men egentligen att göra bilder är ju så avstressande och skingrar tankarna...

Jag hade tänkt att göra en frost / vinterbild...men det blev något helt annat :-)



Igår vaknade jag av ett underbart vinterlandskap utanför fönstret.
Alldeles vitt ute och med en sån vacker rimfrost på träden...så vill jag att vintern ska se ut..

Och idag när jag vaknade hade mera snö kommit men rimfrosten var borta...trist...

Men nu verkar vintern kommit på riktigt hit till Stockholm...så länge den varar :-)
Och ärligt talat så tycker jag att våren gärna får börja tidigt...


Idag när jag tittade lite på ett par sidor där jag brukar beställa mitt hårschampo och produkter från Nuxe som jag gillar
så tänkte jag på att så otroligt många skönhetsprodukter det finns ute i handeln....
det känns som om det finns alltför många sorter och märken...och det är svårt att hitta något som är bra för en själv

Fast det finns en del produkter som jag själv tycker man kan vara utan och använda naturliga som t.ex. vatten :-)

T.ex-efter det att jag tvättat håret och sköljt det så eftersköljer jag håret i iskallt vatten,
och tycker håret blir så spänstigt och känns bra om jag gör så.

( och jag använder mycket sällan balsam och inpackningar då jag tror på kroppens egen förmåga att återfukta hårbotten )

Och efter att ha tvättat ansiktet...som jag gör i varmt vatten....och när jag sköljt ansiktet, så har jag även efteråt iskallt vatten på ansiktet

Tycker det är mycket bättre än ansiktsvatten, eftersom kallt vatten drar ihop porerna bättre
Sedan känns även det så fräscht och när jag sedan har på ansiktskrämen.... det blir stor skillnad

Dessa är mina små trick för håret och ansiktet :-)

Detta blev mina små rader och funderingar idag
och hoppas att ni alla haft en fin helg och önskar en bra ny vecka som kommer.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det var bra tips du kom med. Kallt vatten är verkligen bra, både för hy och hår.



Kram Ingrid

2012-01-22 @ 16:18:59
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bling

Jättefin bild med klara färger. Tar till mej tipsen :)

Kram



2012-01-22 @ 18:07:17
URL: http://savebling.blogspot.com
Postat av: Gunilla

fin bild du gjort.

bra tips oxå

kram

2012-01-22 @ 19:07:38
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: mimmi

Det var en jätte fin bild :)

Jag använder också kallt vatten innan något annat kommer på ansiktet :)

kram

2012-01-22 @ 20:25:42
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: mynis

Det är en fin bild du gjort.

Jag använder ansiktsvatten, men den står i kylen kall och skön.



Men det finns alldeles för mycket i butikerna, ögonen går ju nästan i kors.

Men balsam använder jag men inte inpackningar



Ja idag fick vi snö. Milde himmel och det ska ligga kvar veckan ut. Inte roligt.



Kram

2012-01-22 @ 22:41:29
URL: http://rovie.blogg.se/mynis
Postat av: Agneta

God kväll, Inger!

Vacker bild du har gjort...glöm nu inte att förpassa en vidare till din hemsida så vi kan njuta av alla din vackr bilder framöver ;-)

Bra att skölja av kroppen/håret med äppelcidervinäger, gärna lite utspätt om man vill. Då försvinner alla kemiska ämnen som finns i ALLA produkter!

Att ta ansiktskräm på huden när porerna här täppta av det kalla vattnet ger väl ingen effekt? Då tränger ju inte krämen in i huden!

Nä, några droppar apelsin på den varma, rena huden i ansiktet gör susen. Vitaminerna går in i huden och den blir slät och fin och man får ett bra skydd också.

Många tips finns mot det mesta men alla dessa krämer innehåller ju bara kemikalier i alla fall om man läser det finstilta...vilket är svårt ;-(

Priserna ska vi bara inte tala om...vansinne :-(

Kramis, Agneta

2012-01-23 @ 01:15:26
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Kul att ni gillar min lilla bild...det är ju så roligt att göra bilder i Paint Shop Pro



Jo, kallt vatten är nog inte så dumt för håret och ansiktet och funkar bra för mig



Och jag tror Agneta att det är bra att täppa till / stänga porerna när t.ex. ansiktet är nytvättat / helt rent

och sedan ha på ansiktskrämen

Vet inte om vitaminer går in genom huden via krämer....tror mera på de vitaminer man äter...

Fast jag är ingen expert ;-)....det är bara vad jag tror...:-)



Stora kramar till er alla

2012-01-23 @ 13:24:52
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Gunnar

Kul att leka med bildprogrammen. Det blev en fin bild tycker jag.

Vi ska troligen iväg till sthlm rätt snart och då vill jag inte ha snö o kallt där. Kan du ordna det?

2012-01-23 @ 14:14:06
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Vicke

det blev en jätte fin bild, ha en fin kväll nu

2012-01-23 @ 19:08:44
URL: http://vickes.bloggplatsen.se/
Postat av: Gunnel

Det finns så mycket hudvårdsprodukter ute i handeln, så hälften kunde räcka. Dessutom är jag helt övertygad om att de inte alls är så fantastiska som det står i reklamen. Kram

2012-01-23 @ 19:15:02
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: wiper

Det var en jättefin grafikbild. Är man inte i form så funkar det inte. Så är det för mig också när det gäller syning och annat.



Här har vi också vinter just nu men inte så kallt. Tack för tipset om håret och visst är det alldeles för mycket produkter att välja på. Jag använder aldrig ansiktsvatten heller utan vanligt vatten funkar bra.



Ha en fin kväll

kram

2012-01-23 @ 19:35:10
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: annette

Vad gäller att köpa den typen av produkter så säger dom som anser sig veta att det spelar ingen roll vad vi köper, allt har samma effekt, det enda som skiljer är doften och färgen, har någon lyckats skapa sig ett namn, så märks det även på priset.

Detta med kallt vatten tror jag på, men jag tycker så illa om det så jag struntar i det;)



Ha en bra vecka och sköt om Dej!

Väldigt vacker bild som ger mej en känsla av längtan efter vår och värme!

Kramen!



annette

2012-01-23 @ 19:54:35
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

tack för tipsen å va fin bild, kram

2012-01-23 @ 21:35:26
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia

Godkväll min vän..tack för dina fina ord, de värmde..

Mmmm Inger...vatten är en underskattad produkt i många avseenden...och tänk om vi inte hade vatten!

Jag håller med dig, våren får gärna komma, men jag vet ju att vi här uppe får vänta 2 kanske 3 månader än! Men den kommer.... :-))

Kram på dig!

2012-01-23 @ 23:03:21
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Ja, det är jätte-roligt att leka i grafikprogram och jag älskar Paint Shop Pro som jag har, och just den versionen jag har Psp 9 gillar jag

och hoppas verkligen att jag alltid kommer att kunna använda det programmet / versionen även om det blir ny dator och operativssystem i framtiden

Hittills går det bra som tur är...

Och så glad jag blir att ni gillar min lilla bild...det är ju så roligt att kunna dela med mig av det jag gör



Ja, nog finns det mycket hud och hårvårdsprodukter ute i handeln...

och man kan bli ganska vilsen när det gäller att välja saker som passar en

Och nu finns det alltmer av dessa på Apoteken också....



Tack för alla kommentarer och stora kramar tillbaks till er alla

2012-01-24 @ 19:44:29
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0