Några rader - det händer mycket just nu

Hejsan,
Skriver några rader...äntligen...har ju inte skrivit på några dagar och vill säga hej och tala om att jag är ok
Men det har varit  och är en ganska jobbig vecka med tandläkarbesök mest varje dag

Hittills har det gått relativt bra trots min tandläkarskräck, och det beror mycket på att de är så gulliga och förstående där, och tar det lugnt med mig

Jag har bl.a. varit två gånger hos tandhygienisten....och det var ganska jobbigt...inte speciellt kul
Men nu är det gjort i alla fall, men det blev många bedövnings-stick och pauser, så det tog sin lilla tid.

Imorgon ska jag dra ut en tand och sedan ska det dras ut två tänder till

Ikväll har jag en aning feber och det kom igår en del var ut under en trasig kindtand, som jag har problem med

Jag berättade det för tandhygienisten och kommer att berätta det i morgon för min tandläkare, och hoppas få pennicillin...för känner på mig att det kan vara bra

Detta är vad som har hänt de sista dagarna och om jag inte skriver så ofta så är det p.g.a att det är lite jobbigt just nu, och jag är ganska trött....men det blir nog bra till slut
men vet att allt kommer nog att ta sin lilla tid...

Har nu lärt mig en läxa att aldrig mera vänta med att gå till tandläkarn trots att jag är rädd.

Och imorgon kommer jag börja min försenade blogg-promenad hos er mina kära bloggvänner
för det är så roligt att hälsa på hos er

ha det så gott och kramar


Kommentarer
Postat av: Bia

God morgon! Tittar in och ser hur det går med allt. Jag har ju också tandvårdsrädsla, så jag känner med dig! Men det känns ju så skönt när man kliver ur tandläkarstolen och har klarat det! Kram!

Svar: Tack snälla för tittenjo, det är jobbigt med tandvårdsrädsla, men har nu lärt mig att det blir bara värre om man väntar med att gå till tandläkare...får nu verkligen betala för det....både med att det blir mycket jobbigare och för plånboken.
Idag drog jag ut en tand och det var riktigt besvärligt eftersom en rot blev kvar och den måste ut också...det var riktigt besvärligt och jag grät av lättnad när det var över.
Det ska bli skönt när allt är över.
Kram tillbaks.
Inger Maryissa

2012-07-12 @ 06:34:25
URL: http://biaweb.se
Postat av: Lisbeth

Skickar över några uppmuntrande or i cyberrymden Jag vet precis hur du känner dig. Tandläkaren och jag är inte vänner. Jag önskar att jag var lika modig som du och tog tag i det
Bra jobbat
Kram och lycka till

Svar: tack snälla du och tack för uppmuntranJag var ganska modig i början...men är det inte längre nu efter tandutdragingen i förrgår som blev mycket komplicerad.
( som skedde efter att jag skrivit detta inlägg )
och jag har inte mått så bra efter det...
Nästa gång får de använda lustgas eller söva mig, annars backar jag nog ur är jag rädd för.
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-12 @ 22:13:48
URL: http://tankelek.blogg.se
Postat av: Annika

Men Huga för att gå till tandläkaren. Men det är ju nödvändigt. Snart är det över och du kommer att vara så fin i munnen.Lycka till.

Svar: Nej, det är inte kul att gå till tandläkarn och ser fram emot när allt är över.kram
Inger Maryissa

2012-07-12 @ 23:12:23
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Veiken

Tråkigt med dina tänder, men nu verkar det som du får ordning på dom. Jag tror att var och annat gör att du inte mår så bra. När allt är färdigt ska du se att allt ser mycket ljusare ut! Håller tummarna för dig. Du kliver verkligen över höga trösklar nu! Kramar

Svar: tack snälla för uppmuntradne rader.jo, infektionen med var och feber, bidrog nog att jag inte mått så bra, men nu känns det bättre
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-14 @ 20:48:31
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: annemon

Det kommer nog att bli bra i slutändan, visst har du rätt det blir värre om man vänta för länge plus att det blir en kostnadsfråga lycka till nu.Kram

Svar: jo, jag kommer aldrig mera vänta så länge med att gå till tandläkarn..har lärt mig en läxa nu...både jobbigt och dyrt blev det
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-14 @ 20:50:00
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: soffie

hoppas nu att det snart är färdigt med dina tänder..kramen

2012-07-14 @ 21:37:59
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Gunnel

Jag är också rädd för att gå till tandläkaren, men jag gtycker nästan det är värre hos tandhyginisten. Hoppas febern försvinner snabbr. Kram

Svar: febern har försvunnit nu, pennicillinet var nog bra att jag tog eftersom jag misstänker att infektionen låg kvar och pyrde..Håller med om att gå till tandhygienisten är inte heller speciellt kul, det kan vara riktigt jobbigt
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-15 @ 00:30:21
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Ragnvi

Morning från ett regnigt Hälsingland!
Jag beundrar dig...och försöker hämta lite styrka från dig! Jag ska ju iväg på torsdag o göra ett nytt försök med min tand....hoppas allt är bra med dig!
Kramen!
Ragnvi

Svar: Hoppas verkligen det går bra med din tand denna gång och att de får ut den..du fick det verkligen jobbigt...
nu är det bättre med mig och jag är feberfri och där tanden satt det verkar redan läka riktigt bra.
åter igen lycka till på torsdag...tänker på dig
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-15 @ 07:03:39
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: annette

Skönt att Du kommit iväg nu och får bra hjälp så Du klarar av det trots Din rädsla,jag tycker det är väldigt obehagligt men jag ser till att komma iväg en gång om året, och det är glad över!
Ha det så bra!
Kramen

Svar: jo, jag ska själv också nu alltid gå en gång om året till tandläkaren så jag slipper vara med om att få det så jobbigt som nu.kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-15 @ 08:47:17
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Inga Magnusson

Vi är ju många i vår generation som har tandläkarskräck. Vår barndoms tandvård var ju förfärligt smärtsam, med hemska borrar och grymma utdragningar. Jag har stora problem att fixa tandbehandlingar och inte bara för att jag är rädd. Men jag har letat upp en tandläkare som redan innan besöket sade sig vara villig att pjoska lite extra med mig så nu har jag precis varit iväg och gjort två lagningar. Men gratis är det som sagt inte. Skulle helst vilja ha implantat rakt över men det är för tidigt säger hon.

Svar: Jo, det är nog så att många i vår ålder har jobbiga minnen från barndomens tandläkarbesökVad skönt att du hittade en tandläkare som tar lite extra väl hand om dig
men visst är det dyrt att gå till tandläkaren....inte kul för plånboken...
Inger Maryissa

2012-07-15 @ 10:21:53
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Agneta

Hej, Inger!
Så bra att du påbörjat behandlingen och det är jobbigt när det pågår men det går fortare än man tror, konstigt nog.
Jag har också stort behov av att fixa mina tänder men har för mycket annat som inte fungerar just nu med kroppen.
Önskar dig lycka till framöver!
Varm kram, Agneta

2012-07-15 @ 16:15:16
URL: http://www.agnetas.name

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0