Några rader

Oj,...nu är det verkligen dags med ett nytt inlägg....
Fast det är klart det bloggas inte lika flitigt hos flera nu under sommaren och semestertiderna.
och det är nog gansk naturligt att det blir så.

Här händer det inte så mycket, men jag försöker att njuta av sommaren på mitt sätt.
det mesta som händer här är mina jobbiga tandläkarbesök...vilka blev nu på sommaren.
roligare kan man nog ha det....men det måste göras.

Och om jag ska vara ärligt så har jag även varit lite låg några dagar, och jobbiga tankar och minnen kommer
Det blir så då och då, och det är svårt att värja sig när de kommer.

Och dessutom oron för mina tandläkarbesök och kommande starroperationer och några andra saker.

Ibland önskar jag att jag hade en famn att krypa in i när det är som jobbigast, och någon att dela mina tankar och oro med.

Ensam är inte alltid stark.....men skönt i alla fall att kunna dela med mig lite av olika saker här i min blogg, även om jag inte kan skriva om allt....tyvärr....

Men för att få lite mera perspektiv på saker och ting är det nog bra om man kan dela / skriva om olika saker

Hoppas ni alla har det bra och hoppas ni fått varmare väder som det varit här i Stockholm nu några dagar

Även om det inte varit så mycket sol, så har det varit behagliga temperaturer, och hoppas värmen stannar kvar ett bra tag.

Det blev mina små rader idag...inte om något särskilt...men lite om hur läget är hos mig.

Och nu ska jag påbörja en ganska försenad bloggpromenad och hälsa på hos er mina bloggvänner
Kram till er alla


Kommentarer
Postat av: erika

Hoppas du har haft en bra sommar !

2012-07-29 @ 22:41:26
URL: http://www.erikasofies.blogg.se
Postat av: Rovie

Tack för din kommentar.
Du ska se att allt kommer att kännas skönt när det är klart med tänder och ögon. Då kommer du kunna koppla av. Och stöd har du ju här från oss, dina bloggarkompisar.

Allt kommer bara bli det bättre nu, kan knappast bli värre.

Obs! Vita ugglan är från Skansen. Finns tyvärr inga sådana här.
Var rädd om dig vännen

Kram

Svar: Tack söta gulliga du !Ja, det kommer att bli så oerhört skönt när allt detta är över...
och det är så mysigt med allt stöd från alla goa bloggvänner..
kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-29 @ 22:58:40
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Inga

Vill bara skicka dig en hälsning och lycka till med det ena och andra. Det kommer att bli bra!
Kram

Svar: tack snälla du.och kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-30 @ 05:54:23
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ailas

Hej! Alltid finns det några bekymmer, men i regel brukar det mesta ordna sig till det bästa och egentligen ska man inte oroa sig för mycket. Det gör bara att man får genomgå det tråkiga flera gånger. Så säger förnuftet, men så finns ju också det andra...

Saknar dig i TR, kika gärna in. :)

Trevlig dag önskar jag dig, med en varm kram

Svar: Jo, det är svårt att låta bli att oroa sig för saker ibland, men hoppas det går bättre än jag tror.ska kika in snart igen på TR..
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-30 @ 09:58:30
URL: http://ailasblogg.blogspot.se
Postat av: soffie

hoppas att du snart är klar med tandläkarbesöken, skönt att få det gjort, ha en mysig kväll!

2012-07-30 @ 19:44:27
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Inger

Vad bra du är Inger på att blogga. Jag är så lat, har inte ro att blogga,..det tar så mycket tid. Det är ju konstigt eftersom jag nu har all tid i världen.Men jag hoppas jag blir bättre i höst.

Det måste vara skönt att du kan skriva av dig en del av din bekymmer..och tandläkaren är ju inte det roligaste precis..Vi är nog många som har skräck för det.Och det är ju en tröst i sig..Hoppas det blir bra med din starrop. oxå framöver.
Önskar jag kunde vara hos dig när det är som jobbigast då skulle jag krama om dig.
Du får tänka att vi är många som är dina vänner här på bloggen och fb..och tänker på varandra i glädje och sorg och bekymmer.
Sänder dig en bamsekram från Stallis och mig..

Svar: Jo, det är skönt att få skriva av sig ibland här i min lilla blogg, och veta att mina goa bloggvänner finns här.....Och jo, tandläkarn är inte roligt att gå till...roligare saker finns ;-)
tack goa du och kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-30 @ 20:10:34
URL: http://IngerEmKsson.blogg.se
Postat av: Sylvia

Hejsan Inger!
Så himla bra att du ändå kom iväg till läkare med ögonen och tänderna. Vore konstigt om det inte känns lite pirrigt men snart när hösten kommer får du tänka, då har du klarat av detta och det ska du försöka ta fasta på. Säkert faller en stor börda från dina axlar när allt är klart och kanske du då ser andra saker som oroar dig lite ljusare.
Varma kramar
Sylvia

Svar: Ja, jag var ju så illa tvungen att ta mig till tandläkarn innan ögonoperationerna, eftersom jag måste vara infetionsfri då..Och ja, det ska bli så skönt när allt är över..
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-30 @ 20:15:18
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Gunnar

Ja det är lite bloggtorka under sommaren.Tvärs emot vädret kan man säga. Men det dyker upp lite inlägg då och då i alla fall.
Hoppas du får en fortsatt trevlig sommar!

Svar: Jo, det bloggas inte lika mycket nu under sommaren av förklarliga orsaker.det blir nog mera fart senare...
Ha en fin fortsatt sommar du också
Inger Maryissa

2012-07-31 @ 08:52:41
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Kerstin

Ja, kära Du nog skulle det vara skönt att ha någon som orkade lyssna när det tynger som värst!
Jag önskar ju att få komma härifrån men det verkar inte vara möjligt!?
Hoppas att allt ordnar sig för Dig med tänder och ögon! Tänker på Dig!
Kram*

Svar: Jo, man behöver någon som orkar lyssna när saker tynger som värst:Skönt i alla fall att ha bloggen och få skriva lite och känna stöd från sina goa bloggvänner
Även om man av olika orsaker inte kan berätta om allt...tyvärr...
Tack söta du för dina rader, och stora kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-31 @ 11:05:08
URL: http://kailiyinyang.blogg.se
Postat av: Veiken

Du kommer att bli så fin när du är färdig, även om det är jättejobbigt innan du är klar med allt! Kramar

Svar: jo, jag får nog tänka så.Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-07-31 @ 18:30:55
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Bettan

Du ska se det kommer att gå bra både med tandläkarbesöken och starroperationen...,du kommer ut på andra sidan stärkt och med ny erfarenhet..Jag var till ögonsjuksöterska i veckan som var och det var både positivt och negativt...lycka till nu..// Bettan.

Svar: jo, hoppas det kommer att gå bra, och jag kommer att vara överlycklig när allt är över.och hoppas för dig att det även blir bättre med det negativa beskeded du fick hos ögonsjuköterskan
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-01 @ 20:52:02
URL: http://solenhavetochvagorna.blogspot.se/
Postat av: Lotta

Bloggtorka hos mig me. brukat numera aldrig ta med mig datorn till stugan. Då blir man lätt sittande där och det vill jag ju inte. Men när jag kommer in till lyan så finns det tid på ett annat sätt. En värmande och stärkande kram till dig från mig :-)

Svar: det är nog en hel del bloggtorka just nu på sommaren av förklarliga skäl.det blir nog mera fart till hösten och vintern igen.
Tack för den goa kramen och en stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-02 @ 16:44:18
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Veiken

Här har det åskat en lång stund nu. Synd att det inte är mörkt så jag kunde se blixtarna ordentligt. Det är ett fantastiskt skådespel. Kram

2012-08-02 @ 18:50:42
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: soffie

hej kikar in en snabbis å önskar dej en mysig fredag imorrn:)

2012-08-02 @ 20:45:48
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: annemon

Drottningsylt är inte så dumt.
du ska se att det kommer att kännas bättre när du har gjort klart tänder och ögon.
Ha en bra dag.

2012-08-03 @ 13:42:30
URL: http://annemon.bloggagratis.se
Postat av: wiper

Hoppas du haft det fint i sommar. Nu är vädret lite bättre hos oss. Ja du ibland blir man lite låg och tankarna kommer, man måste få känna och då bearbetar man saker också. Jag har själv bara gått hos tandhygenisten i några år nu för hon lyckas hålla tandläkaren borta ;) genom att rensa och rengöra. Förstår att du är orolig inför starrop, och att gå och vänta gör det värre. Det kommer säkert att gå jättebra för man känner inget och det går jättesnabbt. Såg på när dom gjorde den på mamma så jag är inte lika rädd själv längre.

Det är precis som du säger att ensam är inte alltid stark. Jag är så glad att jag träffade min man för 22 år sedan hade då varit ensam i flera år.Som du säger så är det skönt att kunna skriva av sig lite

Ha en fin helg och sköt om dig
varm kram

Svar: Jo, sommaren har väl varit ok...eller vad man ska säga...Men bättre väder har det varit här också de sista dagarna.
Och ja, att känna och känna sig låg, är nog ett sätt att bearbeta saker och ting, och det är skönt att få kunna skriva av sig lite då och då.
Och när allt är över hos tandläkarn, så kommer jag att hädanefter regelbundet gå till tandhygienisten så jag slipper genomgå såna här jobbiga saker igen.
Tack också för lugnade rader om min väntande starroperation, och det ska bli så skönt när allt är över.
Stora kramar tillbaks till dig
Inger Maryissa

2012-08-03 @ 14:25:31
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: Agneta

Hej, Inger!
Jag är också sådan att jag tar ut lidandet i fölskott och det är som kloka Ailas säger väldig trist för då får man ju genomgå eländet flera ggr. Men...ologiska känslor är svåra att "tänka bort".
Avslappningsband brukar jag lysnna på och det hjälper mer än man tror. Så när jag sitter i tandläkarstolen, kopplar jag bort allt och drömmer mig tillbaka till de härliga avslappningsövningarna och hamnar i en helt annan värld. Lite som självhypnos och välidgt bra. Det finns tandläkare som ger hypnos så att man slappnar av.
Nåja, tiden går fort och du ska se att snart skriver du i bloggen om vackra tänder och ögon som ser bättre än en falk...snart är du där.
Tankar många till dig!
Kram, Agneta

Svar: Skönt att jag inte är ensam om att ta ut lidanden i förskott.....och ja, det är trist för gemomgår man ju saker flera gånger.och ja,, det är svårt att värja sig många gånger från tankar och oro.
Tack för dina tips...
och ja, förhoppningsvis snart så är allt detta elände över med finare tänder och bra syn....kanske som en falk ;-)...och allt känns bättre igen
stora kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-08-04 @ 19:18:10
URL: http://www.agnetas.name

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0