Min bärbara dator - konstigt väder - dörrar + post m.m.

Hejsan igen

Det har dröjt ett par dagar mellan mina inlägg då jag inte mått så bra p.g.a en tråkig sak som oroar mig och gör mig ledsen
men hoppas det blir bättre snart....



Vad bra det är med en bärbar dator när strömmen går eftersom då tar batteriet över
och även modemet funkar så jag kan vara ute på nätet,
detta hände mig igår.

eftersom det lilla modemet som sitter i USb-porten då också går på batteriets ström i datorn vid strömavbrott

Så var det inte med den fasta anslutningen

Så jag ångrar verkligen inte att jag bytte till bärbar dator och mobilt bredband

Och nu har ju även bärbara datorer bra skärmar så man kan t.ex. jobba med bilder och grafik

och jag använder min bärbara dator som en stationär dator...d.v.s. den står på samma plats på skrivbordet hela tiden
och batteriet har jag inte behövt ladda om eftersom det verkar fulladdat hela tiden


Men oj, vad kallt det har varit de sista dagarna och igår var det bara ett par plusgrader på kvällen, och jag skulle inte blivit förvånad om det kommit snö...

Och läste i en tidning att detta var den kallaste dagen i Maj månad på ca. 80 år,
vädret har verkligen blivit konstigt

men hoppas att solen och sommarvärmen kommer tillbaka snart och stannar


När det gäller de nya säkerhetsdörrarna som installerats så känns det bra, och jag börjar nu att vänja mig vid att det inte finns en brevlåda i dörrren,
utan får hämta min post i min postbox på nedersta våningen

Och det som är skönt är att jag knappast får någon reklam längre, eftersom postlådan är märkt så att jag inte vill ha reklam.


Hoppas ni har och haft en fin helg trots det regniga och kyliga vädret

Kramar och nu ska jag gå på en försenad bloggpromenad för det är ju så roligt och mysigt att göra


PS: ser nu här på Blogg.se när jag är inloggad och skriver mitt inlägg att det finns en liten röd ikon som heter: R-remby
där man tydligen ska kunna skapa kollage och bildspel m.m.
Någon som har testat det ?

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Visst är det behändigt med en lap-top. Min står för det mesta på samma ställe, men det händer att jag tar med den till soffan om det inte är något intressant på tv.



Vädret tycker jag inte heller om. Det var ju så varmt och skönt och så helt plötslig kom den här kylan och det värsta av allt BLÅST.



Jag hoppas att vi snart får sommaren tillbaka.

Kram, Ingrid

2012-06-03 @ 15:55:23
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Gunnel

Visst är det bar med en lap-top. Man blir inte lika låst som med en stationär dator. Det kan väl vara skönt att slippa ifrån all reklam. Det mesta är totalt onödigt. Kram

2012-06-03 @ 16:25:48
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Lisbeth

Jag har sett ikonen men inte testat ännu. Får väl bli en av de regniga dagarna som verkar ligga kvar. Det som är bra nu för tiden är att det finns så många olika lösningar på allting. Man kan välja utifrån vad som passar just mig. Det var inte många år sedan som man bara kunde välja Telia och det är bara ett ex.

Ha en fin kväll och jag hoppas att allt ordnar upp sig för dig

Kram

2012-06-03 @ 16:49:03
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Annika

Själv har jag valt en stationär, för jag är rädd att jag blir ännu mer beroende av datorn om jag har en bärbar. Hoppas att det ordnar upp sig med det tråkiga som hänt.

2012-06-03 @ 17:05:55
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Gunilla

Hej Vännen!

Jo den där ikonen har jag oxå sett, men inte testat, fast jag klickade på länken.

Vill inte ha det så.Jag kommer inte att använda mig av den ändå.

Hoppas det ordnar upp sig för dig, det som hänt. Hoppas det inte är ngt allvarligt iaf.

Här är det oxå så kallt, så man får nästan ta på sig vinterkläder igen.

Jo det där med att åka segway var roligt, roligare än jag hade trott. Får se om det blir en gång till innan sommaren är slut.



Ha en fortsatt trevlig söndagkväll.

Kram

2012-06-03 @ 17:54:52
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch det är verkligen upp å ner vädret, men vi har haft det rätt skapligt i helgen men det har ju inte varit nån direkt värme, kramen

2012-06-03 @ 19:02:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Agneta

Hej, Inger!

Jag har min stationära som funkar ännu och skulle det bli strömavbrott så får jag väl vila ögonen, inte hela världen. Kanske bara bra med datorpaus.

Hoppas allt löser sig till det bästa, vad det nu är.

Kram, Agneta

2012-06-03 @ 22:42:16
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Ragnvi

Morning från ett regnigt o kallt Norrala! Isch sicket trökväder det har varit hela helgen...och det forstätter idag! Trots inneväder får jag inget gjort...

Jag har sett den röda ikonen men ej testat....

Kramen!

Ragnvi

2012-06-04 @ 06:19:28
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: ella

bärbara e bra=)ja nu vill vi ha värme jag fryser hihi.kram på dig

2012-06-04 @ 10:23:50
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/
Postat av: Erika

När det gäller reklam har jag en stor lapp på dörren med röda bokstäver....Ingen reklam....så slipper jag den. Blir alldeles för mycket papper som gärna staplar sig i en ansenlig hög i någon hörna, så nej tack till det. Går lika bra att få det man själv väljer genom mail, då slipper man allt besvär med att slänga reklamen när den är kollad.



Säkerhetsdörr borde införas överallt med tanke på allt som sker i samhället, då som först kan alla känna sig trygga i det egna hemmet.



Vädret far verkligen upp och ner, en morgon var det endast 6 gr plus lite skillnad som var någon vecka innan. Hoppas den där värmen bestämmer sig för vilket den skall vara. :)



Kram

2012-06-04 @ 17:41:32
URL: http://enstrimmaljus.blogspot.com/
Postat av: Erika

Håller mig också till en stationär så länge. Men det är olika hur vi upplever det olika alternativen, men jag trivs bäst med den stående på skrivbordet.

2012-06-04 @ 17:42:45
URL: http://enstrimmaljus.blogspot.com/
Postat av: Vicke

ha en fin sommar nu

2012-06-05 @ 16:54:48
URL: http://animationsskolan.bloggplatsen.se/
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det är så behändigt med en bärbar dator / Laptop,

och den tar dessutom inte så stor plats på skrivbordet, och man slipper en massa kablar

Och eftersom jag har en så liten lägenhet så betyder det mycket



och skönt att ha när det blir strömavbrott eftersom då tar batteriet i datorn över,

och jag får sällskap av min lilla dator när det är alldeles tyst och mörkt

Kommer ihåg för ett par år sedan när det var strömavbrott i några timmar och jag satt här ensam i mörkret.....då fick jag ångest...



Ja, när det gäller reklam i brevlådan så är det skönt att slippa den,

och på helgerna brukade det ofta komma stora buntar med reklam,

men tack vare att vi har postboxar nu så slipper man den

Och jag har dessutom märkt boxen att jag inte vill ha reklam



Jo, hoppas det ordnar sig med det som jag har det ganska jobbigt med just nu.

tyvärr så kan jag inte skriva om allt här i min lilla blogg



Tack mina vänner för alla kommentarer och kramar tillbaks

2012-06-05 @ 21:30:02
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Bärbar dator är kanon, liksom mobilt bredband. Funkar överallt och hela tiden.



Jag funderar också på vad Remby är o hur det fungerar. Hoppas någon berättar om det.



Vi var i STockholm under den här kalla och regniga helgen. Synd för det är mycket fint att se när man promenerar i Stockholm. Tyckte synd om de stackarna som sprang maran i fyra plusgrader, 14 sekundmeter och 23 mm regn.



2012-06-06 @ 10:43:28
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Helen

Ja jag har oxå en laptop, det bästa!

Ligger hemma i värdelns förkylning nu, inge kul, men jag hoppas jag är på bättrinsvägen snart.....



Ha en fin Nationaldag :)

2012-06-06 @ 13:36:07
URL: http://hejaweb.se
Postat av: Inger Maryissa

Svar:

Jo, det är verkligen behändigt med en Laptop och med mobilt bredband

jag är mycket nöjd över att jag bytte till detta

Otur du Inga M, haft med vädret här i Stockholm och ja, för de som sprang Maraton var det nog inget vidare roligt heller

och hoppas du Helen blir av med förkylningen snart

kramar

2012-06-06 @ 14:57:40
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0