en dikt - Besvikelsernas krig - tankar - ögonen

Jag skrev denna lilla dikt för länge sedan och kände för att visa den igen

Jag var lite låg när jag skrev mitt förra inlägg om min första kärlek.

Var ledsen över att han inte ville minnas det som var bra under vår första tid tillsammans,

Saker gick inte som vi önskade...även om jag nu även är osäker på att saker var som jag då trodde de var...och vad han vill nu...

Men jag har sett och upplevt i mitt liv så många tårar som stelnat i stenar och kastats i besvikelsernas krig, som i min dikt....och vill inte upprepa det...

Besvikelser över att saker inte blev som man önskat och förväntat..

som jag har även upplevt det när det gäller tragedier och jobbiga saker som hänt i min familj...

och ett jobbigt fenomen är att när det händer svåra saker att det  ibland vill hittas syndabockar...någon att skylla på och ösa sin frustration på när saker går illa...

Skulle så gärna vilja ändra på det....



Annars är det ok här, och synen på ögonen har stabiliserats mycket efter starr-operationerna.
och vilken skillnad det blev...

Men jag kommer att i fortsättningen behöva glasögon för att läsa och när jag sitter framför datorn.
men kanske inte lika starka glas som förut,
och man kan ju inte förvänta sig att synen ska bli lika bra som när man var ung.

Men jag behöver i alla fall inte längre vara rädd för att grå-starr kommer att förstöra mina ögon.
och det är skönt...

Ha det så gott mina blogg-vänner och besökare

 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Du är en fantastisk människa Inger! Lågmält lever du ditt liv, trots att du långa tider haft det svårt. Din dikt var verkligen så fin, tack! Tack för att du ville dela med den till oss som hälsar på dig här. Du finns i mina böner och du har en plats i mitt hjärta, visserligen är det rätt trångt där, men finns det hjärterum så finns det bönerum. Varm kram från mig till dig.

Svar: Tack söta du för dina goa rader...jag blir riktigt rörd...Så glad att du tycker om min lilla dikt..
och tack för platsen i ditt hjärta och dina böner...jag har stor respekt för dig och din kristna tro....för du är mycket annorlunda motför andra kristna jag träffat...
och jag uppskattar dig mycket
Stor kram



Inger Maryissa

2012-10-16 @ 23:33:24
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Håller med hon Solskuggan här ovan! Det du skriver går rakt in i hjärtat!
Kramen!
Ragnvi

Svar: Tack söta du och att du tycker om min lilla diktstor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-17 @ 06:46:42
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Rovie

Den dikten var väldigt fin. Den har jag missat här hos dig och jag som trodde jag läst allt du skrivit. Även tidigare inlägg.

Skönt att ögonen är bättre. Och livet är inte alltid lätt och inte som man vill ha det heller ibland.

Men nu verkar du ha gott humör och det är huvudsaken

Kram

Svar: Glad du tycker om min lilla dikt..och ja, jag är glad över att ögonen är bättre, även om jag fortfarande är lite ljuskänslig...men det är väl normalt även några månader efter operationerna ?..
nej livet är inte lätt alltid...och saker blir inte alltid som man hoppats på, men man får göra det bästa av det.
Stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-17 @ 17:03:03
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: soffie

du skriver så vackra och tänkvärda dikter, hoppas du haft en mysig dag ,har du någon som kommer å hälsar på dej ibland så du inte är för ensam du verkar vara en sån gooo människa kramen

Svar: Tack söta du för dina goa rader !...jag blir riktigt rörd...Stora kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-17 @ 20:53:49
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Mia

När vi har blivit sårade tillräckligt många gånger, är det svårt att känna tillit till andra människor igen... Underbar och ack så sann dikt, Inger...Kram!

Svar: Visst är det så !..glad du tycker om min lilla dikt..
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-18 @ 06:47:54
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: soffie

kikar in å ger dej en varm å goo kram

Svar: Stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-18 @ 20:37:36
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Annika

Skönt att du slipper oroa dig för gråstarr någe mer. Håller med de övriga om att det är en fin dikt. Kramen.

Svar: Ja, det är skönt att veta att grå starr inte kommer att förstöra mina ögon i framtiden...så operationerna var värda det...
glad att du tycker om min lilla dikt..
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-18 @ 21:25:05
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Agneta

Hej, Inger!
Dina dikter är jättefina och dom brukar jag kika på ibland på din hemsida som du vet då jag ibland skriver några rader i din gästbok :-)
På tal om hemsida så har jag har just nu betalat till One.com för ytterligare 1 år för min domän och hemsideutrymme för hemsidan vill jag ha kvar. Går ju bra att använda en sida till dagbok.

Om ljuset stör dina ögon så kanske du ska ringa läkaren och fråga om det ska vara så. Jag har nämligen själv osedvanligt ljuskänsliga ögon och det är jättejobbigt men har alltid haft det så. Om detta är något nytt för dig så kanske du kan få tips av optikern! Jag har använt lite mörkfärgade glas. Dataskärmen tycker jag stör ögonen och ljuset är ju starkt.
Gott i alla fall att du ser bra nu och att operationen är klar, för att förlora synen är ju hemskt. Glasögon slipper vi nog inte undan för åldern gör ju sitt till.
Ha det nu så gott vännen!
Kramen, Agneta

Svar: Så glad du tycker om mina dikter..och blir alltid så glad över dina goa kommentarer..Jag har också betalat till One.com för jag vill också ha min hemsida kvar, även om jag inte hållt på med den så mycket sista tiden...
vill fortfarande göra ändringar på den, men har ännu inte kommit på hur...
för det nuvarande utseende / layout jag har på den är ganska svår att jobba med nu...
När det gäller ögonen, så har jag i informationen fått veta att ögonen kan vara ljuskänsliga en tid efter starr-operationerna....så jag får nog ha tålamod..
och ja, ljuset är starkt från datorskärmen och funderar på lite mörkfärgade glas i glasögonen...
och ska prata med optikern om detta...
men får vänta lite till med att skaffa nya glasögon tills synen stabiliserats helt...
Och ja, jag är glad över starr-opertionerna, och att jag nu inte riskerar att få synen helt förstörd av grå-starr längre....
Ha det så gott själv min vän, och kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-19 @ 15:42:35
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: Veiken

Vilken underbar dikt du har skrivit. Den rör och berör.
Du måste samla ihop dina dikter och kanske skriva några fler när du känner för det. Sedan ska du se till att en förläggare läser dom och ger ut en diktsamling av dig! Många kramar

Svar: Så glad du tycker om min lilla dikt...jo, det skulla vara kul att göra en liten diktbok...
Många kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-19 @ 18:43:15
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Gunilla

håller med övriga här
tycker oxå att din dikt är så fin.
Har oxå blivit så in i vassen besviken på folk under alla år.

Skönt att din ögonoperation har gått bra, så du kanske inte behöver starka glasögon.


Många kramar till dig
ha en trevlig helg

Svar: Glad du tycker om min lilla dikt..ja, tror inte jag behöver lika starka glasögon nu efter operationerna..
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-19 @ 19:44:48
URL: http://gunillaskatter.blogg.se
Postat av: Anonym

en fredagskram:)

Svar: kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-19 @ 20:58:32
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Inga M

Du är modig som vågar visa dig precis så där skör som vi människor ofta känner oss, så där osäkra och tvekande, fast vi inte vågar dela med oss av det och visa utåt.
Varma omtankar till dig!

Svar: Tack goa du !..ibland är jag osäker om jag kan skriva om vissa saker, men följer min egen känsla, och det känns skönt att få dela med mig av olika saker..
och den fina respons jag får....som jag uppskattar så mycket..
känner att livet går så fort, och tänker själv, att varför inte dela med mig av tankar, mitt liv, det förflutna, saker som hänt m.m. nu, istället för att spara allt till senare...
Kram
Inger Maryissa

2012-10-20 @ 06:31:30
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Gunnar

Fin poesi! Det tror jag är ett bra sätt att hantera känslor på. Att skriva om dom

Svar: Tack ! och ja, att skriva är ett bra sätt att hantera känslor
Inger Maryissa

2012-10-20 @ 12:56:16
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Sylvia

Hejsan Inger!
Din dikt berör och den är så innerligt fint skriven. Passade på att läsa dina tidigare dikter på din hemsidan. Tack för en fin stund hos dig och tack för du vill dela med dig av dina innersta tankar.
Stor kram och en trevlig helg på dig!
Sylvia

Svar: Så glad att du tycker om min lilla dikt och de övriga jag har på min hemsida..jag blir så glad...
Stor kram tillbaks och ha en fin fortsatt helg du också
Inger Maryissa

2012-10-20 @ 14:36:53
URL: http://cobra38.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0