Ögonen - Länkar - bilder

Hejsan igen,

Det har blivit ett par dagar mellan mina inlägg den sista tiden, men det är jag som tur är inte ensam om.
Och skönt är att inte känna pressen att man måste skriva varje dag, även om det naturligtvis är jätte-roligt att blogga,
och att besöka alla mina goa bloggvänner.

Här är det ok annars  och med ögonen,
men eftersom jag fick en liten svullnad vid gula fläcken i vänstra ögat så tar jag droppar för det
och ska tillbaka till ögonläkaren igen i mitten av denna månad.

Och antar att det lilla dubbelseendet i vänstra ögat kommer att gå bort...för det är lite störande för seendet på långt håll.
men det har ju bara gått 3 veckor sedan den senaste operationen, så jag får nog ha tålamod.

Annars ångrar jag absolut inte ögonoperationen, för om jag inte gjort den så skulle min syn blivit mycket dålig med tiden p.g.a gråstarren
Som är borta nu, och det är jag glad över



Då och då är jag ute och Googlar på nätet och hittar lite sidor som är intressanta.
Och hittade ett par sidor som jag tänkte jag skulle dela med mig av.

På denn sida är flera sidor samlande på samma ställe för att kunna söka och ta reda på olika saker som t.ex.
översättningar, söka nummer, Post och Bankgironummer, Tidtabeller, Postnummer och allt möjligt.
En lite kul sida faktiskt....en enklare variant av en sökmotor :-)

http://www.slaupp.nu/index.htm

Och här finns en sida med några YouTube filmer som berättar t.ex. om hur man kan söka fria bilder på nätet, om vad som händer med saker man lägger ut på nätet, om upphovsrättslagen , Div. Internetkunskap m.m.
Jag tycker det finns en hel del intressant information här.

http://internetkunskap.se/



Idag satt jag och lekte lite i mitt grafikprogram Psp, vilket jag inte gjort på länge p.g.a mina ögon.
Men nu går det mycket bättre och det är jag glad för, och det blev en liten bild.

Och här nedanför är en liten bild på mig hur jag ser ut nu efter senaste klippningen.
Jag har förut alltid haft lugg, men håller på att låta den växa ut...
Det är kul att testa en ny frisyr och göra om sig lite :-)



ha det så gott mina bloggvänner och besökare.

 


Kommentarer
Postat av: Rovie

Fin bild du gjort, eller tavla kanske jag ska säga.
De länkarna har jag också plus ett par till, det ger mycket info där.
Ögonen kommer att bli bra så for du får bort dubbelseendet, jag förstår att det måste var jobigt.
Den frisyren var snygg, je hela du naturligtvis. Det är roligt att ändra sig lite ibland. Man piggar upp sig själv.

Ha det så gott

Kram

Svar: Kul du gillar min lilla bild.....det är så roligt att kunna hålla på med bilder...Ja, ögonen ska nog bli bra och hoppas dubbelseendet också försvinner.
det verkar att det högra och vänstra ögat läker / läkte på olika sätt...
och även hur jag upplevde synen efteråt....
Det högra ögat är bra nu tycker jag och det är stor skillnad motför förut....det är bara det vänstra som jag har problem med synen på långt håll med och lite dubbelseende..
Kul att du tycker min nya frisyr blev bra, och ja, det är roligt att ändra sig lite.
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-02 @ 21:04:04
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Rovie

Tack för din kommentar hos mig. Kul att du tyckte om det, själv ångrade mig nästan för det var så dumt.

Kramen

Svar: Varför tycker du det var dumt ??Jag tycker det är jätte-mysigt och roligt
vi har nog ungefär samma fantasi du och jag
Kram
Inger Maryissa

2012-10-02 @ 23:46:23
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: Agneta

Hej!
Frisyren är ju klädsam till max och betydligt bättre än med lugg och snyggt med håret lite bakom öronen. Jättesnyggt! Den hoppas jag du behåller för den tog bort 10 år minst :-)
Läkningen tar lite tid men det blir säkert bra. Vi är ju inga ungdomar längre ;-)
Tack för besöket!
Nattiskram, Agneta

Svar: Kul att du tycker min nya frisyr blev bra, och tack för komplimangen .-)...och jag trivs mycket bra med frisyren.Lite besvärligt är det med den växande luggen, men jag får ha tålamod..
Jo, det blir nog bra med ögonen till slut, och ja, man kan nog inte förvänta sig att kunna se lika bra som när man var ung...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-03 @ 00:43:29
URL: http://www.agnetas.name
Postat av: envingad

Ibland önskar jag också att jag vågade mig på att byta frisyr..få se om det blir någongång :)
Fin frysyr får jag lov att säga..och ögonen kommer att bli bra dom med ska du se
Kramis till dig

Svar: Själv har jag förut heller inte vågat byta frisyr...men nu kände jag för att göra det...och kul att du tycker den blev bra...
och ja, hoppas att ögonen...mitt vänstra öga också blir bra..
det högra är helt ok, och det blev stor skillnad efter operationen
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-03 @ 16:13:20
URL: http://envingad.blogg.se/
Postat av: Inger

Men Inger, du är ju jätteduktig på att lägga ut inlägg. Jag skäms för jag är så trög. Men det tar så mycket tid tycker jag med bilder att vänta in..
Men visst ger det mera att blogga..än fb. det är ju lite snabbare info. kul att hitta dig där oxå.
tack för tips av länkar. Bilden är jättefin du gjort i vanlig ordning. Sedan bilden på dig är jättefin,,fin topp och snygg frilla oxå. Men svårt att ta bild på sig själv skulle jag tycka. Hoppas du kommer att trivas med luggen..jag har hellugg och den är alltid för lång..det växer ju så fort..mera praktiskt att ha som du.Kramen till dig min vän.

Svar: Det är kul med både bloggen och Facebook..på Facebook man kan skriva korta meddelanden osv. som visas i realtid...
och i bloggen kan man skriva mera, visa mera saker...
Bra komplement till varandra...
Kul att du gillar min bild och min nya frisyr...
och ja, det är lite svårt att ta bild på sig själv i spegeln, och jag är lite förvånad över att bilden blev så pass ok...
Stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-03 @ 18:38:09
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: soffie

så fin bild du gjort och hoppas nu du snart är bra i ögonen,kramen

Svar: tack snälla du..kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-03 @ 20:28:12
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Inga M

Kul att byta frisyr ibland fast jag är himla dålig på det. Har haft samma nu i många år och den ser ut att få bli kvar. Har lite svårt att engagera mig i mitt utseende och mina kläder, men kan verkligen beundra dem som gör det.

Ha en bra dag och hoppas att dubbelseendet rättar till sig.

Svar: Jag har bytt frisyrer ganska ofta genom åren, men luggen har alltid funnits...Så det är kul att nu testa att inte ha lugg...
Ja, hoppas att dubbelseendet rättar till sig..
Ha det så gott du också
Inger Maryissa

2012-10-04 @ 08:38:41
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Vad skönt att dina ögon blir bättre o bättre. Ögon är ju känsliga små saker, de märker man om inte annat om man får in något lite, hur de skaver o irriterar. Jag har ju linser, började med sånna som man har i hela tiden för några månader sedan. De e så skönt att se klart även när man vaknar:)

Tack för alla tips om bra sidor.
Kramiz

Svar: Jo, det är så skönt att ögonen blir bättre, och ja, de är ju så viktiga...Intressant med linserna du har som du kan ha hela tiden...verkar toppen...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-04 @ 09:44:50
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Sylvia

Så bra du passar i din nya frisyr utan lugg. Den höjer ditt ansikte och du ser mycket yngre ut än på ditt tidigare kort. Jättefräscht. Kul att ändra frisyr ibland men själv är jag så dålig på det.
Dubbelseendet kommer nog att rättas till. Det tar väl sin tid innan det blir helt OK.

Tack för intressanta länkar
Kram Sylvia

Svar: kul att du tycker jag passar bra i min nya frisyr, och ja, det är kul att förändra sig lite...Ja, hoppas att dubbelseendet rättar till sig...blir lite orolig...även om synen har ändrats drastiskt till det bättre efter starr-operationen...
men synen på mitt vänstra öga stör lite...
kramar tillbaks

Inger Maryissa

2012-10-04 @ 12:25:28
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Annika

Man ska inte känna sig pressad att skriva varje dag. Vad roligt att du försöker hitta en ny stil, inget fel på den gamla heller. Absolut inte. Men visst är det kul att få göra om sig lite. Piggar upp lite i vardagen. Kramen på dig.

Svar: jo, du har så rätt så, att man ska inte behöva känna sig pressad att skriva varje dag.och ja, det är kul att förändra sig lite
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-04 @ 15:10:23
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: soffie

önskar dej en mysig fredag imorrn,kramen

Svar: stor kram tillbaks och ha en fin fredag du också
Inger Maryissa

2012-10-04 @ 21:07:13
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Mia

Tålamod...ibland vill man att allt ska gå så fort, men man måste låta saker o ting ha sin gilla gång..visst har dom sagt att ögat ska bli bättre???
Du är så fin i din nya frisyr, kram Inger!

Svar: Jo, man måste nog ha lite tålamod ibland så saker och ting får ha sin gilla gång...Jag ska på återbesök hos min ögonläkare nästa vecka, och hoppas mitt vänstra öga blir bättre...
Mitt högra har blivit jätte-bra efter operationen och hoppas mitt vänstra blir också..
kul att du gillar min nya frisyr..
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-05 @ 08:25:22
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: ella

fin bild å frisyr=)kram ha en fin helg

Svar: Tack ! Kram och ha en fin helg du också
Inger Maryissa

2012-10-05 @ 10:21:20
URL: http://farytaleinblue.blogg.se
Postat av: fia

Men va kul att du kom och hälsade på . Hoppas verkligen att ditt öga ska sluta krångla och att det sköter sig som det ska .
Ska hålla tummarna för dig gumman.
önskar dig en strålande helg .
kram.

Svar: Jo, hoppas mitt vänstra öga också blir bra som mitt högra har blivit...Tack söta du och stor kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-05 @ 13:00:17
URL: http://fiasdrommar.blogg.se
Postat av: Anneli

Fin bild på dig. Javisst är det roligt att ändra lite på frisyren ibland. Bra länkar du har hittat.

Hoppas dina ögon fortsätter att bli bättre.

Svar: Ja, det är roligt att ändra sin frisyr lite...och ja, hoppas mitt vänstra öga blir bra som mitt högra har blivit..
kul att du tillar länkarna jag hittade
kram
Inger Maryissa

2012-10-05 @ 16:22:28
URL: http://metrobloggen.se/5generationer
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för tipset! Skön läsning hos dig ang. ögonen! Själv har jag fått byta till starkare glasögon igen på ganska kort tid...åldern?
Kramen o ha en skön lördag!
Ragnvi

Svar: jo, med åldern ögonen förändras tyvärr...och jag är nöjd med operationerna..speciellt med det högra ögat som blivit bra..
Hoppas att besvären med mitt vänstra öga också blir bättre..
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-06 @ 09:30:27
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: mimmi

Hej igen :)
Det var ett tag sedan jag var inne hos dig , men jag är inte så aktiv på bloggen just nu -.. väntar på att jag skall få min inspiration tillbaka :)
hoppas att det blir bättre med dina ögon snart :)
kram

Svar: jo, det händer då och då att inspirationen att blogga inte är så stor...Det har blivit hos mig med att jag inte bloggar lika ofta som förut, och märker det är samma sak hos flera...
Ja, hoppas mitt vänstra öga blir lika bra som det högra efter operationerna.
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-06 @ 14:04:49
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0