Om en dröm + inte som jag trodde...?

Förra natten drömde jag att jag träffade min första kärlek, och att vi började närma oss varandra igen.
Och mina gamla känslor återuppväcktes när vi i drömmen vi kramades och kysstes....

Denna dröm väckte minnen från tiden i  början av 70-talet, och  min första kärlek .....
det var en mycket speciell tid för mig.

Jag har berättat mera om detta bl.a. här i min blogg.

och jag har aldrig helt kunnat glömma honom....trots tråkiga saker som hände och  även efteråt....

Men nu efter många år kontaktade han mig igen,

och jag tänkte att vi nu när vi är  äldre,
och vi båda förhoppningsvis mognat och utvecklats,
att vi  kunde mötas på ett annat sätt och tillsammans minnas det som var bra...
trots allt tråkigt som har hänt, misstag osv

och bl.a. kunna prata om positiva minnen av vår tid tillsammans...och även om den första tiden när vi träffades.

Men han svarade bara: - att det är jag som såg / ser saker på mitt sätt och att han inte tänker speciellt mycket på den tiden.....
och han ville inte prata om det...

kanske han har rätt eller också ville han bara såra mig......?

eller / och...  kanske det var  hans rädsla för hans nyblivna ensamhet och att bli gammal
och han kanske trodde att jag skulle komma rusandes in i hans famn...
var orsaken till att han tog kontakt med mig ?

för han vet att jag är ensam också...

Och när det inte blev som han eventuellt tänkt, så ville han kanske såra mig.....jag vet inte....vet inte vad han var ute efter...

Men det gör ont att känna som om han bara trampar på det som vi upplevde tillsammans för länge sedan.....
att kanske allt bara var en illusion...men så verklig...!

Detta blev mitt lilla inlägg idag, och kände för att skriva av mig lite...
och hoppas ni alla haft en fin helg och önskar en fin ny vecka som kommer.


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det är verkligen inte lätt att förstå hur andra människor tänker och känner. När man träffar en person man känt för länge sen, så har man kanske lite olika förhoppningar om hur mötet ska bli. Vi förändras ju alla under årens lopp. Ha det riktigt bra. Kram

Svar: Nej, det är inte alltid lätt att förstå många gånger hur andra människor tänker och känner...Och ja, nog är det så att man kanske har lite olika förhoppningar om hur mötet osv. ska bli...
Kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-15 @ 09:01:10
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Gunnar

Var och en har rätt till sina egna upplevelser tänker jag. Det går kanske inte att hitta nån absolut sanning. Det kan vara så att att ni minns det som var på olika sätt och att inget är fel?

Svar: Absolut var och en har rätt till sina egna upplevelser....trist bara att behöva eventuellt inse att en viktig tid inte betydde lika mycket för den andra som för en själv....Vill ju så gärna behålla och minnas det speciella ( som jag trodde ) vi upplevde tillsammans....
vi var ju så kära... båda två...trodde jag i alla fall...och vi gjorde så mycket roligt tillsammans också.......det var en så speciell tid...
Inger Maryissa

2012-10-15 @ 12:36:50
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Annika

Jag tror oxå att ni upplevde det på lite olika sätt. Men gammal kärlek rostar aldrig heter det ju.

Svar: Jo, antagligen vi upplevde det på olika sätt...men det finns saker som jag fått veta i efterhand, som också medfört att jag nu tänker att saker var inte som jag trodde då....
plus reaktionerna från hans sida när han nu tog kontakt med mig nu när vi är äldre...
som gör att jag nu börjar se på vår tid med andra ögon...och det gör ont...
Jo, känner till uttrycket " gammal kärlek rostar aldrig" vilket till viss del stämmer, även om även det förändras...
Inger Maryissa

2012-10-15 @ 19:13:02
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Mia

Jag tror inte han ville såra dig...man växer upp på många sätt, mentalt, psykiskt, man lär av sina misstag (förhoppningsvis) och kanske bara vill gå vidare därifrån utan att se på vad som hände bakåt i tiden! Både du och han är andra människor nu, kanske det skulle funka bättre i nutid med dom erfarenheter ni har????
Kram fina du!

Svar: Jag vet inte vad han ville....men har mina misstankar...Och tror inte det skulle funka nu mellan oss, eftersom jag förändrats mycket, medan han är ganska sig lik....
Jag är inte den unga oerfarna och blåögda kvinna som jag nog var mycket då...
som trodde att kärlek kunde övervinna / förändra allt....så enkelt vet jag nu att det inte är...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-15 @ 19:40:51
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Rovie

Det här är svårt att kommentera när man inte vet vad han ville med kontakten igen. Men har svårt att tänka mig att han ville såra dig. Vi förändras ju alla och han hade en bild av dig liksom du av honom. Det är inte alltid lätt.

Så jag hoppas du också haft en bra helg och får en bra vecka.
Tack för din kommentar

Kram

Svar: Jo, jag vill hoppas att han inte ville såra mig...och ja, oftast alla förändras med tiden, och det har jag själv gjort....
Kram och önskar dig också en bra vecka
Inger Maryissa

2012-10-15 @ 20:09:35
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: soffie

en del människor är helt enkelt för knepiga att förstå lägg ingen energi på han ,kramen

Svar: Du slog "huvudet direkt på spiken" som uttycket heter :-)...för mycket så känner jag det...även om jag känner sorg över att det är så...
jag vill inte komplicera mitt liv igen, och med en känslomässig jobbig berg-och-dal bana...eller hur jag ska uttrycka mig..
då är det bättre att jag håller mig undan...
Kramar tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-15 @ 20:13:06
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Rovie

Tack för din kommentar. Jag fastnade också direkt för rockornas ögon. De ser lite roliga ut.

Kram

Svar: Jo, de ser så roliga ut :-D kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-15 @ 21:12:37
URL: http://www.rovie.blogg.se
Postat av: fia

Dina ord träffar och berör . Jag sänder dig styrke kramar .
Det är svårt detta med kärlek oavsett hur många år som går .
kram.

Svar: Tack söta du och ja det kan vara svårt detta med kärlek....inte alltid så lätt..kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-16 @ 11:24:11
URL: http://fiasdrommar.blogg.se
Postat av: Veiken

Det är inte lätt att vara människa alla gånger. Man vet ju inte vad som ligger bakom. Kanske han helt enkelt bara ville ta kontakt och träffas. Kanske ta en bit mat ihop eller liknande! Jag tror inte att han ville såra dig efter alla dessa år.. Kramar

Svar: Nej, det är inte lätt att vara människa alla gånger...Tyvärr det verkar inte funka så bra att vi träffas....känner sorg över det...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-16 @ 15:20:46
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Corina

Relationer är en svår nöt och endast han kan ge ett rätt svar. Vem glömmer första kärleken ;) Den finns där i hjärtat trotts allt även om det är ett passerat ämne, även i mitt liv ! Och jag kanske en dag på andra sidan får möta min första kärlek, vad vet man. Kram !

Svar: Nej, relationer är inte alltid så lätta...och håller med om att den första kärlkeken glömmer man oftast aldrig...
och jag kan aldrig glömma...för det var så speciellt för mig på många olika sätt...
Ja, jag tror också att en dag på andra sidan du får möta din första kärlek...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-16 @ 19:42:47
Postat av: Inga M

Ja, det är svårt att veta vad han vill och vilka förväntningar han har. Kanske inte så höga. Det kan ju tänkas att det som hänt mellan er, positivt eller negativt, är för laddat för honom att prata om. Han vill inte gå tillbaka i tankarna, det kan göra ont att minnas och älta. Kanske ville han bara lära känna dig på nytt som de nya personer ni nu har blivit och ha en kontakt utan allt för mycket förpliktelser. Nu bara spekulerar jag utifrån att¨många män ofta inte vill prata känslor alls, inte är vana helt enkelt och tycker det är pinsamt.

Svar: Jo, jag förstår dina tankar om det hela...delvis det kan vara så också...Kruxet är att han verkar inte vara så intresserad av att lära känna mig och mitt nuvarande liv..
Svårt att förklara riktigt, utan att avslöja alltför mycket här i min blogg...
och det är en balansgång mellan vad jag kan skriva och inte skriva...
men hade hoppats på att få en någorlunda bra kontakt....och naturligtvis utan förpliktelser...då jag inte vill ha något förhållande...
För jag vet att det skulle inte funka.
och ja, tyvärr så är det så fortfarande att många män har svårt att prata om känslor...
Inger Maryissa

2012-10-17 @ 06:13:04
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lotta

Många män har så svårt att prata om känslor och det är ju bara så att vill de inte själva så kan man ju inte tvinga dem. Samtidigt var det ju av någon anledning han hörde av sig. Så vem vet...fröet kan ju vara sått.

Kram

Svar: Jo, tyvärr så är det nog många gånger så att män ha svårt att prata om känslor...men trist att det verkade som om vår tid, speciellt den första tiden, inte hade så stor betydelse för honom...det gjorde mig ledsen...
men jag hade ingen avsikt att älta det förflutna....men det skulle ha varit kul att minnas den första tiden som var så speciell...åtminstone för mig, och allt roligt vi gjorde tillsammans då...
Och början av 70-talet var för mig en mycket speciell tid på många sätt...
kram tillbaks
Inger Maryissa

2012-10-21 @ 12:52:11
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej för andra)

Din bloggs adress eller din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0